«Великий роман», кожен з яких є масштабним літературним полотном. Ці книжки мають у собі значно більше, ніж помітно на поверхні, й прекрасно підходять для довгих вечорів.

Едвард Резерфорд «Париж»
Побачити Париж і померти – та чи достатньо цього? Що, як побачити Париж і жити-жити-жити? Власне, роман Едварда Резерфорда про життя, про життя персонажів в Парижі, про життя Парижа як багатолюдного організму. Письменник талановито переплітає долі, мандруючи століттями та районами міста романтиків та митців. Він показує іронію долі: смертельні вороги через століття стають родичами, а чиїсь сліди губляться у вихорі подій, аж раптом стежечка з Парижа веде аж за океан. Тому що в цьому місті можливо все. Просто повірте.

Елінор Каттон «Світила»
Якщо ви ще не вирішили, що хочете почитати детектив чи щось більш філософське, то маємо книжку, в якій є і те, й інше. Запрошуємо у мандрівку до заокеанської Нової Зеландії, де все не так. От в нас зараз осінь, а там весна. Роман Елінор Каттон пропонує і мандрівку в часі, адже вирушаємо ми в середину ХІХ століття, коли острівна країна переживає гонитву за золотом. А починається все у готелі, де в кімнаті для куріння збирається різний люд, що бачить химерні збіги обставин. Це не може бути випадковостями, тут щось інше. Вочевидь, у всьому цьому винні «світила». То чи так стали планети, чи справа в чомусь більш приземленому?

Маріша Пессл «Нічне кіно»
Чим особливе нічне кіно? Та тим, що ніколи не вгадаєш фіналу, не зможеш перемотати чи повернутись назад. Тільки прожити. І що глибше занурюватимешся у нього, то далі перебуватимеш від розгадки. Яскравий представник жанру нуар (якщо так взагалі можна казати), роман з власним всесвітом, де журналістське розслідування перетвориться на звивисту доріжку до самопізнання. То хто була та дівчина? Що з нею сталось? І що до цього всього має культовий режисер Кордова, у фільмах якого можна заблукати і вже ніколи не знайтись.

Василь Слапчук «Роман & Роман»
Книжка для тих, хто не боїться множинності сенсів і від досконалої форми отримує не менше задоволення, ніж від змісту. Роман, який не читається за вечір, ним треба насолоджуватись довго, смакуючи, мов вишуканий напій. І залишити час на переосмислення. Найкраще читати з упаковкою стікерів, щоб позначати найкращі цитати (однак будьте готові, що однієї упаковки може не вистачити). «Роман & Роман» з тих книжок, які роблять нас кращими, наповненішими, самозаглибленішими і при цьому огортають затишком.
 
Річард Адамс «Небезпечні мандри»
Інколи, щоб знайти своє місце, треба покинути те, до якого звик. «Небезпечні мандри» і про це, і не про це. Адже головні герої класичного роману Річарда Адамса, який можна читати і як алегоричну прозу, і як фентезі для найширшого читацького кола (адже створена книжка для доньок автора), – і шукають своє місце, і не мають іншого вибору. Там, де вони народились та зростали, залишатись більше не можна. Там небезпечно, хоч і мандри сповнені не менших загроз, однак вони дають надію на те, що далі буде інакше, далі буде краще.

">

Великий роман для затишних осінніх читань

07.09.2021

4 хв. на читання

Книжкові добірки

Знайомимо ближче з книжками серії «Великий роман», кожен з яких є масштабним літературним полотном. Ці книжки мають у собі значно більше, ніж помітно на поверхні, й прекрасно підходять для довгих вечорів.

Едвард Резерфорд «Париж»
Побачити Париж і померти – та чи достатньо цього? Що, як побачити Париж і жити-жити-жити? Власне, роман Едварда Резерфорда про життя, про життя персонажів в Парижі, про життя Парижа як багатолюдного організму. Письменник талановито переплітає долі, мандруючи століттями та районами міста романтиків та митців. Він показує іронію долі: смертельні вороги через століття стають родичами, а чиїсь сліди губляться у вихорі подій, аж раптом стежечка з Парижа веде аж за океан. Тому що в цьому місті можливо все. Просто повірте.

Елінор Каттон «Світила»
Якщо ви ще не вирішили, що хочете почитати детектив чи щось більш філософське, то маємо книжку, в якій є і те, й інше. Запрошуємо у мандрівку до заокеанської Нової Зеландії, де все не так. От в нас зараз осінь, а там весна. Роман Елінор Каттон пропонує і мандрівку в часі, адже вирушаємо ми в середину ХІХ століття, коли острівна країна переживає гонитву за золотом. А починається все у готелі, де в кімнаті для куріння збирається різний люд, що бачить химерні збіги обставин. Це не може бути випадковостями, тут щось інше. Вочевидь, у всьому цьому винні «світила». То чи так стали планети, чи справа в чомусь більш приземленому?

Маріша Пессл «Нічне кіно»
Чим особливе нічне кіно? Та тим, що ніколи не вгадаєш фіналу, не зможеш перемотати чи повернутись назад. Тільки прожити. І що глибше занурюватимешся у нього, то далі перебуватимеш від розгадки. Яскравий представник жанру нуар (якщо так взагалі можна казати), роман з власним всесвітом, де журналістське розслідування перетвориться на звивисту доріжку до самопізнання. То хто була та дівчина? Що з нею сталось? І що до цього всього має культовий режисер Кордова, у фільмах якого можна заблукати і вже ніколи не знайтись.

Василь Слапчук «Роман & Роман»
Книжка для тих, хто не боїться множинності сенсів і від досконалої форми отримує не менше задоволення, ніж від змісту. Роман, який не читається за вечір, ним треба насолоджуватись довго, смакуючи, мов вишуканий напій. І залишити час на переосмислення. Найкраще читати з упаковкою стікерів, щоб позначати найкращі цитати (однак будьте готові, що однієї упаковки може не вистачити). «Роман & Роман» з тих книжок, які роблять нас кращими, наповненішими, самозаглибленішими і при цьому огортають затишком.
 
Річард Адамс «Небезпечні мандри»
Інколи, щоб знайти своє місце, треба покинути те, до якого звик. «Небезпечні мандри» і про це, і не про це. Адже головні герої класичного роману Річарда Адамса, який можна читати і як алегоричну прозу, і як фентезі для найширшого читацького кола (адже створена книжка для доньок автора), – і шукають своє місце, і не мають іншого вибору. Там, де вони народились та зростали, залишатись більше не можна. Там небезпечно, хоч і мандри сповнені не менших загроз, однак вони дають надію на те, що далі буде інакше, далі буде краще.